Veelgestelde vragen

Hoe kan ik bij CASBA bestellen? +

Bij CASBA kun je zowel in de winkel als online in onze webshop bestellen. In de winkel word je begeleid door een van onze woonadviseurs die je tevens alle mogelijkheden kunnen vertellen en tonen van de diverse meubelen. Online kun je bestellen via onze webshop, nadat je bent geregistreerd als klant van onze webshop kun je eenvoudig aangeven wat en hoeveel je wilt bestellen.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen? +

Ja, bij de aankoop van jouw meubelen heb je op de orderbon een ordernummer en een pincode gekregen. Met deze twee gegevens kun je naar de button "klik hier voor het volgen van je bestelling" gaan. Als je daar het ordernummer en pincode intoetst, zie je de laatste status van jouw order. Natuurlijk kun je ook even contact met de CASBA klantenservice opnemen via klantenservice@casba.nl of telefonisch op 071-5820688 (telefonisch zijn wij op maandag van 13.00 uur tot 17.30 uur en dinsdag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar).

Kan ik artikelen kopen en direct meenemen uit de winkel? +

Veel woonaccessoires heeft CASBA direct op voorraad in de winkel, toonzaalmeubelen kunnen ook direct uit de winkel na aankoop worden meegenomen. Overige meubelen worden speciaal voor jou gemaakt bij door CASBA geselecteerde leveranciers en hebben een langere levertijd. Onze woonadviseurs kunnen je vertellen wat de levertijd voor de diverse artikelen is. Kom hiervoor langs in de winkel of neem contact op met een van onze woonadviseurs via verkoop@casba.nl.

Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling in de webshop is aangekomen? +

Van elke bestelling die je via onze webshop doet krijg je via de mail een bevestiging. Mocht je onverhoopt geen mailtje hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@casba.nl.


Kan ik aan een lopende order nog een bestelling toevoegen? +

Geen probleem. Je plaatst gewoon een extra bestelling via onze webshop en onze klantenservice zal deze order automatisch koppelen aan jouw eerdere bestelling.

Kan ik een reeds geplaatste bestelling wijzigen? +

Ja hoor, je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@casba.nl of je kunt even bellen met 071-5820688. Wij helpen je graag om een en ander aan te passen.

Wat zijn de betaalmogelijkheden bij CASBA? +

Bij CASBA kun je betalen via het betrouwbare IDEAL systeem. Het enige dat je hiervoor nodig heeft is een pinpas, de reader van jouw bank en pincode (geef deze nooit door). Ook is het mogelijk om met een VISA of Mastercard creditcard te betalen. In de winkel kun je ook contant afrekenen.

Moet ik bezorgkosten betalen bij het retourneren van mijn bestelling? +

Wanneer je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zullen wij de producten zo spoedig mogelijk bij je komen ophalen. Hierbij wordt het betaalde bedrag voor de producten zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 30 dagen) aan je terug betaald. Alleen de kosten van het retourneren worden in rekening gebracht.

Waar vind ik mijn rekeningoverzicht? +

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst via onze webshop of via één van onze verkoopfilialen is het mogelijk te registreren bij Mijn CASBA. Hier kun je gemakkelijk jouw orders bekijken en volgen. Ook vind je hier een overzicht over welk bedrag je betaald hebt, en welk bedrag er nog open staat. Ben je nog niet geregistreerd op Mijn CASBA, registreer dan hier.

Moet ik bezorgkosten betalen voor de bezorging van mijn meubels? +

Bestellingen die u bij ons plaats worden altijd bij u thuis bezorgd door onze eigen professionele bezorgdienst vanuit het CASBA Logistieke Centrum in Zoeterwoude in Nederland. Wij bezorgen de meubels gratis op de afleveradressen in Nederland. (voor de waddeneilnden kan er een extra vergoeding in rekening worden gebracht.) Voor verder weg gelegen plaatsen leveren wij tegen de kostprijs. Bij orders onder €500,- vragen wij een vergoeding van € 29,95. Voor Trendhopper, XOOON en Budget Home Store orders brengen wij wel verzend- c.q. bezorgkosten in rekening.


Welk bedrag moet ik aanbetalen? +

Wanneer u in één van onze verkoopfilialen een order bij ons plaatst, zijn we genoodzaakt u tenminste 20% van het aankoopbedrag, met een minimum van €25,- , te laten aanbetalen. Uw aanbetaling is bij ons altijd in veilige handen; CASBA Wonen is namelijk aangesloten bij het CBW (Centrale Branchevereniging Wonen). Bij levering betaalt u het resterende bedrag. Via Mijn CASBA kunt u uw orders volgen, bekijken en beheren. Hier kunt u ook zien welk bedrag van uw order nog openstaat.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt? +

Wanneer u bij ons een bestelling plaatst, doet u eerst een aanbetaling. Hoe lang het precies duurt, is afhankelijk van uw bank. Zodra de betaling is afgerond ontvangt u van ons bericht, met daarin nog een kort overzicht over wat u heeft besteld en heeft betaald.

Wat is mijn IBAN - BIC nummer? +

Voor betaling vanuit het buitenland moet u gebruik maken van het IBAN en BIC nummer. Het IBAN nummer is een internationaal bankrekening nummer. En het BIC nummer is een uniek nummer voor uw bank. Deze gegevens kunt u vinden op uw bankafschrift. Uiteraard kunt u deze gegevens ook via internet opvragen. Klik hier voor een handig hulpmiddel.

Zijn de getoonde prijzen inclusief of exclusief BTW? +

Alle prijzen die CASBA hanteert zijn inclusief BTW.

Wanneer en hoe laat worden mijn meubelen geleverd? +

Wanneer u bij CASBA een aankoop doet, kunt u rekenen op een gemiddelde levertijd van 6 tot 12 weken. Circa een week voor de leverdatum van uw bestelling ontvangt u een brief of mail van ons, met daarin de exacte bezorgdatum. Komt de geplande leverdatum u niet goed uit? Kies dan een van de alternatieve data, zodat we uw meubels bezorgen op een moment dat u schikt. Als de datum van levering u niet uitkomt dan vragen wij u om minimaal 5 werkdagen voor levering contact met ons op te nemen. Een andere datum kunt u gemakkelijk kiezen via ."klik hier voor het volgen van uw bestelling" Of door contact op te nemen met onze klantenservice. Om ervoor te zorgen dat u niet de hele dag thuis op ons hoeft te gaan zitten wachten, mailen wij u uiterlijk twee dagen voorafgaande aan de levering een link toe waarop u kunt zien op welk dagdeel wij uw goederen komen leveren.

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling wordt geleverd? +

Wanneer u bij CASBA een aankoop doet, kunt u rekenen op een gemiddelde levertijd van 6 tot 12 weken. Twee weken voor de leverdatum van uw bestelling ontvangt u een brief of mail van ons, met daarin de exacte bezorgdatum. Komt de geplande leverdatum u niet goed uit? Kies dan een van de alternatieve data, zodat we uw meubels bezorgen op een moment dat u schikt. Als de datum van levering u niet uitkomt dan vragen wij u om minimaal 5 werkdagen voor levering contact met ons op te nemen. Een andere datum kunt u gemakkelijk kiezen via ."klik hier voor het volgen van uw bestelling" Of door contact op te nemen met onze klantenservice of via 071-5820688 (Telefonisch zijn wij op maandag van 13.00 uur tot 17.30 uur en dinsdag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar)

Ik was niet thuis bij de bezorging van mijn bestelling, wat nu? +

Mocht u, zonder ons tijdig (min. 5 werkdagen voor levering) in te lichten op de dag van levering niet thuis zijn, dan dient u bij de eerstvolgende leverdag rekening te houden met €75,- voorrijkosten. Ook wanneer u de afspraak minder dan 5 werkdagen voor bezorging nog wilt verzetten, zijn wij genoodzaakt €75,- voorbereidingskosten te berekenen. Uw meubelen zijn dan immers klaargezet en geladen voor bezorging. Wanneer u een nieuwe afspraak voor de levering van uw producten wilt maken kan dit door contact op te nemen met onze klantenservice of via 071-5820688 (Telefonisch zijn wij op maandag van 13.00 uur tot 17.30 uur en dinsdag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar)

Bezorgen jullie ook meubels naar het buitenland? +

Tegen kostprijs bezorgen wij ook in het buitenland, in overleg met u maken we hier passende afspraken over, zodat uw meubelen netjes worden bezorgd. Voor de montage vragen wij u in dit geval zelf zorg te dragen. Voor advies hierbij zijn wij u graag van dienst. Aanvragen voor leveringen in het buitenland kun u doen bij de aankoop via uw woonadviseur of neem contact op met onze klantenservice of via 071-5820688(Telefonisch zijn wij op maandag van 13.00 uur tot 17.30 uur en dinsdag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar)

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen? +

Wanneer u een bestelling heeft geplaatst bij CASBA Wonen kunt u zich registreren bij Mijn CASBA. Hier heeft u gemakkelijk toegang tot uw gegevens. Wanneer u adres wilt veranderen of een ander leveradres wilt op geven, kunt u dit hier gemakkelijk aanpassen. Klik hier om naar Mijn CASBA te gaan.

Wat gebeurt er met mijn levertijd als ik mijn bestelling wijzig? +

Het hangt af van de door u aangebrachte wijziging en het moment waarop u deze wijziging doorgeeft, wat er met uw levertijd gebeurt. Twee weken voor levering krijgt u bericht van de nieuwe leverdatum.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen? +

Wilt u de bestelling die u heeft geplaatst toch wijzigen of annuleren dan kunt u dit doen door contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan via 071-5820688 (Telefonisch zijn wij op maandag van 13.00 uur tot 17.30 uur en dinsdag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar)

Kan ik mijn bestelling annuleren? +

Indien u uw bestelling wilt annuleren, vragen wij u vriendelijk dit ons tijdig te laten weten, zodat wij er in de bezorging en bestelling rekening mee kunnen houden. Bij annulaties hanteren wij de CBW erkend voorwaarden, deze kunt u inzien op www.cbw-erkend.nl. In grote lijnen komen deze annuleringvoorwaarden neer op: Afhankelijk van het moment van annuleren mag CASBA bij een annulering de volgende kosten in rekening brengen:

  • 30% indien het artikel niet gebruikt is en u een nieuw artikel koopt van minimaal hetzelfde orderbedrag;
  • 50% indien het artikel niet gebruikt is en u geen nieuw artikel koopt.
Kan ik mijn bestelling na levering nog ruilen of terugbrengen? +

Wanneer u een bestelling heeft geplaatst via onze webshop is er altijd tot 14 dagen na levering de mogelijkheid een wijziging in uw bestelling aan te brengen of gebruik te maken van uw herroepingsrecht. Komt u er binnen deze 14 dagen achter dat het product toch niet volledig aan uw wensen voldoet en u wilt een wijziging aanbrengen of toch doorzoeken naar een geheel nieuw product, kunt u contact opnemen met onze klantenservice of via 071-5820688 (Telefonisch zijn wij op maandag van 13.00 uur tot 17.30 uur en dinsdag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar) klantenservice.

Heeft u een bestelling geplaatst via één van onze verkoopfilialen en is uw bestelling in goede staat zoals overeengekomen uitgeleverd, dan is er geen mogelijkheid om uw levering nog te ruilen of terug te brengen.

Hoe meld ik een klacht of gebrek aan mijn meubels? +

Heeft u een bestelling gedaan bij CASBA Wonen en heeft u ondanks onze voorzorgsmaatregelen toch een klacht of gebrek over het geleverde meubel, waarvan u graag melding zou maken kan dit erg gemakkelijk. Natuurlijk kunt u direct contact opnemen met onzeklantenservice. Maar u kunt uw melding ook maken via Mijn CASBA. Hier kunt u via een formulier gemakkelijk uw reactie naar ons doorsturen. Daarnaast kunt u hier foto's uploaden, zodat wij een zo duidelijk en compleet mogelijk beeld krijgen van uw klacht of gebrek aan uw meubel. In beide gevallen zal er naar gestreeft worden om binnen 24 uur een reactie te geven op uw melding. Staat u nog niet geregistreerd bij Mijn CASBA klik dan hier

Hebben jullie tips over het onderhoud van mijn meubelen? +

Wanneer u een vraag heeft over de eigenschappen, en het onderhoud van uw meubels kunt contact opnemen met uw woonadviseur via verkoop@casba.nl of onze klnatenservice. Via deze link kunt u waarschijnlijk al veel antwoorden op uw vragen over het onderhoud van uw meubels terug vinden, www.meubelonderhoud.nl

Verkoopt CASBA ook onderhoudsmiddelen? +

In onze winkel hebben wij een groot scala aan onderhoudsmiddelen, voor allerlei soorten oppervlakten van stof, hout, kunstvezel tot leder. Onze woonadviseurs geven u graag advies over het te gebruiken onderhoudsmiddel.

De stof van onze bank vertoont grillige vlekken, is dat normaal? +

We noemen dat wel shading of poolomval. Er ontstaan als het ware schijnvlekken. Inderdaad, een soort grillige vlekken die er uitzien alsof er water op de stof is gemorst. Op bepaalde plekken liggen de polen niet in dezelfde richting. Afhankelijk van waar men naar het oppervlak van de stof kijkt, met de vleug mee of in de vleug, lijkt de stof verkleurd. Shading heeft echter niets met verkleuring te maken. Het is een optisch effect dat verandert met de plaats van de waarnemer ten opzichte van de stof. Dit wordt internationaal door de meubelbranche niet als fabricagefout gezien.

De bekleding van mijn fauteuil plet nu al, mag dat? +

Door gevolg van uw lichaamswarmte, gewicht en vocht kunnen poolstoffen al vrij snel pletten. Bij pletten kunt u de bewuste plaats(en) met stoom behandelen of gedurende een half uur met een vochtige doek bedekken, waarna de velours met een zachte borstel, met de vleug mee, moet worden opgeborsteld. Deze behandeling niet toepassen bij synthetische velours! Daarna ten minste zes uur laten drogen. Oppassen bij Chenille, polyacryl en polyamide garens met (te) hoge temperaturen.

Onze zitkussens zijn veel zachter dan in de showroom, is dit normaal? +

Afhankelijk van de materiaalkeuze van de vulling, neemt de veerkracht van de zittingen van uw zitmeubel op den duur af. Zeker als u lang en vaak op dezelfde plaats op de bank of fauteuil zit. De bekleding rekt hierdoor op een gegeven moment uit en de zittingen zakken in. Dit is een gewone reactie van een zitmeubel en geen reden tot zorg. Het kan voorkomen dat een nieuw zitmeubel in eerste instantie wat harder aanvoelt dan het model waarop u in onze showroom heeft gezeten. Bij normaal gebruik verdwijnt dat gevoel binnen korte tijd en zit u net zo comfortabel als u eerder heeft ervaren.

Twee van onze fauteuils hebben plooien gekregen, de andere twee niet, hoe kan dat? +

Plooivorming is een normaal verschijnsel dat niets met de kwaliteit van uw (leren) zitmeubel te maken heeft. Dat de twee fauteuils wel plooien en de andere niet, komt waarschijnlijk dooordat u frequent op deze twee desbetreffende fauteuils zit en nauwelijks op de anderen. Een advies is om regelmatig te wisselen.

Er zitten pluisjes op mijn stoffen meubel, wat kan ik hieraan doen? +

Alle bekledingsstoffen met gemengde vezels gaan in meer of mindere mate ‘pillen’. Hierbij komen vezelbolletjes (pluisjes zoals vaak ook wel genoemt) los. Dit is een normaal verschijnsel, dat niet nadelig is voor de kwaliteit. U kunt de bolletjes het beste met een pluizentondeuse (verkrijgbaar in winkels met huishoudelijke artikelen) verwijderen.

Is het ook mogelijk om zakelijk te bestellen bij CASBA? +

Bij ons is het ook mogelijk om bedrijfsmatige projecten uit te laten voeren. Als vertrekpunt nemen wij uw ruimte, kantoor, lobby, hotel, restaurant of zorglocatie. Met u als verantwoordelijke gaan we in gesprek over hoe de ruimten gebruikt moeten worden en door wie. Van facilitair manager en adviseur tot architect en interieurontwerper en natuurlijk ook met mensen die de betreffende ruimten moeten gaan gebruiken. Hoe meer we weten hoe beter we ons kunnen inleven, ideeën aanreiken, plannen maken en oplossingen bedenken. Projectmatige inrichtingen beschikt over een zeer breed aanbod met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Projectmatige inrichtingen zijn vrijblijvend en geheel op maat, neem contact op met Edwin van Ginkel via interieuradvies@casba.nl

Kan ik ook aan huis of in mijn bedrijf interieuradvies krijgen? +

Zeker! Onze woon- en slaapadviseurs komen graag bij je over de vloer om samen jouw perfecte inrichting te bespreken. Tijdens het adviesgesprek geven zij deskundig en persoonlijk advies. Door voortdurende scholing zijn zij uitstekend op de hoogte van de nieuwste trends en mogelijkheden.

Maak een afspraak via interieuradvies@casba.nl. We zijn je graag van dienst!

Staat het hele CASBA assortiment op de website? +

Nee, want bij CASBA zijn de mogelijkheden eindeloos. Je kunt immers zelf jouw meubel of bed samenstellen. Je krijgt de beste indruk door onze winkel van 20.000 m2 te bezoeken en het hele meubelassortiment te bekijken. Je kunt dan samen met een van onze verkoopadviseurs bekijken welk meubel het beste bij je past. In ons restaurant kun je genieten van een heerlijke lunch of een vers kopje koffie met gebak om alle mogelijkheden nog eens lekker samen door te praten of uw nieuwe aankoop te vieren.

Staat je vraag er niet tussen? Stel hier jouw vraag en wij antwoorden zo snel mogelijk!

Blijf op de hoogte van de nieuwste woontrends. Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden