Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over je bestelling, een artikel of over onze winkel? Kijk hieronder per categorie of je vraag ertussen staat. Zo niet, stuur dan een mail naar [email protected].

Bestellingen

Hoe kan ik bij CASBA bestellen?-

Bij CASBA kun je zowel in de winkel als online in onze webshop bestellen. In de winkel word je begeleid door een van onze woonadviseurs die je tevens alle mogelijkheden kunnen vertellen en tonen van de diverse meubelen. Online kun je bestellen via onze webshop, nadat je bent geregistreerd als klant van onze webshop kun je eenvoudig aangeven wat en hoeveel je wilt bestellen.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?-

Ja, bij de aankoop van jouw meubelen heb je op de orderbon een ordernummer en een pincode gekregen. Met deze twee gegevens kun je naar de button "klik hier voor het volgen van je bestelling" gaan. Als je daar het ordernummer en pincode intoetst, zie je de laatste status van jouw order. Natuurlijk kun je ook even contact met de CASBA klantenservice opnemen via [email protected] of telefonisch op 071-5820688 (telefonisch zijn wij op maandag van 13.00 uur tot 17.30 uur en dinsdag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar).

Kan ik artikelen kopen en direct meenemen uit de winkel?-

Veel woonaccessoires heeft CASBA direct op voorraad in de winkel, toonzaalmeubelen kunnen ook direct uit de winkel na aankoop worden meegenomen. Overige meubelen worden speciaal voor jou gemaakt bij door CASBA geselecteerde leveranciers en hebben een langere levertijd. Onze woonadviseurs kunnen je vertellen wat de levertijd voor de diverse artikelen is. Kom hiervoor langs in de winkel of neem contact op met een van onze woonadviseurs via [email protected].

Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling in de webshop is aangekomen?-

Van elke bestelling die je via onze webshop doet krijg je via de mail een bevestiging. Mocht je onverhoopt geen mailtje hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected].

Kan ik aan een lopende order nog een bestelling toevoegen?-

Geen probleem. Je plaatst gewoon een extra bestelling via onze webshop en onze klantenservice zal deze order automatisch koppelen aan jouw eerdere bestelling.

Kan ik een reeds geplaatste bestelling wijzigen?-

Ja hoor, je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via [email protected] of je kunt even bellen met 071-5820688. Wij helpen je graag om een en ander aan te passen.

Wat zijn de betaalmogelijkheden bij CASBA?-

Bij CASBA kun je betalen via het betrouwbare IDEAL-systeem. Het enige dat je hiervoor nodig heeft is een pinpas, de reader van jouw bank en pincode (geef deze nooit door). Ook is het mogelijk om met een VISA of Mastercard creditcard te betalen. In de winkel kun je ook contant afrekenen.

Moet ik bezorgkosten betalen bij het retourneren van mijn bestelling?-

Wanneer je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zullen wij de producten zo spoedig mogelijk bij je komen ophalen. Hierbij wordt het betaalde bedrag voor de producten zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 30 dagen) aan je terugbetaald. Alleen de kosten van het retourneren worden in rekening gebracht.

Moet ik bezorgkosten betalen bij het retourneren van mijn bestelling?-

Wanneer je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zullen wij de producten zo spoedig mogelijk bij je komen ophalen. Hierbij wordt het betaalde bedrag voor de producten zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 30 dagen) aan je terugbetaald. Alleen de kosten van het retourneren worden in rekening gebracht.

Moet ik bezorgkosten betalen voor de bezorging van mijn meubels?-

Bestellingen die u bij ons plaats worden altijd bij u thuisbezorgd door onze eigen professionele bezorgdienst vanuit het CASBA Logistieke Centrum in Zoeterwoude in Nederland. Bekijk hier de precieze bezorgkosten.

Welk bedrag moet ik aanbetalen?-

Wanneer u in één van onze verkoopfilialen een order bij ons plaatst, zijn we genoodzaakt u tenminste 20% van het aankoopbedrag, met een minimum van €25,-, te laten aanbetalen. Uw aanbetaling is bij ons altijd in veilige handen; CASBA Wonen is namelijk aangesloten bij het CBW (Centrale Branchevereniging Wonen). Bij levering betaalt u het resterende bedrag. Via Mijn CASBA kunt u uw orders volgen, bekijken en beheren. Hier kunt u ook zien welk bedrag van uw order nog openstaat.

Hoelang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?-

Wanneer u bij ons een bestelling plaatst, doet u eerst een aanbetaling. Hoelang het precies duurt, is afhankelijk van uw bank. Zodra de betaling is afgerond ontvangt u van ons bericht, met daarin nog een kort overzicht over wat u heeft besteld en heeft betaald.

Wat is mijn IBAN - BIC-nummer?-

Voor betaling vanuit het buitenland moet u gebruik maken van het IBAN en BIC-nummer. Het IBAN-nummer is een internationaal bankrekeningnummer. En het BIC-nummer is een uniek nummer voor uw bank. Deze gegevens kunt u vinden op uw bankafschrift. Uiteraard kunt u deze gegevens ook via internet opvragen. Klik hier voor een handig hulpmiddel.

Zijn de getoonde prijzen inclusief of exclusief BTW?-

Alle prijzen die CASBA hanteert zijn inclusief BTW.

Wanneer en hoe laat worden mijn meubelen geleverd?-

Wanneer je bij CASBA een aankoop doet, kun je rekenen op een gemiddelde levertijd van 6 tot 12 weken. Twee weken voor de leverdatum van jouw bestelling ontvang je een brief of mail van ons, met daarin de exacte bezorgdatum. Komt de geplande leverdatum niet goed uit? Kies dan een van de alternatieve data, zodat we jouw meubels bezorgen op een moment dat jou schikt. Als de datum van levering niet uitkomt dan vragen wij om minimaal 5 werkdagen voor levering contact met ons op te nemen. Een andere datum kun je gemakkelijk kiezen via "klik hier voor het volgen van uw bestelling" Of door contact op te nemen met onze klantenservice of via 071-5820688 (Telefonisch zijn wij op maandag van 13.00 uur tot 17.30 uur en dinsdag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar)

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling wordt geleverd?-

Wanneer je bij CASBA een aankoop doet, kun je rekenen op een gemiddelde levertijd van 6 tot 12 weken. Twee weken voor de leverdatum van jouw bestelling ontvang je een brief of mail van ons, met daarin de exacte bezorgdatum. Komt de geplande leverdatum niet goed uit? Kies dan een van de alternatieve data, zodat we jouw meubels bezorgen op een moment dat jou schikt. Als de datum van levering niet uitkomt dan vragen wij om minimaal 5 werkdagen voor levering contact met ons op te nemen. Een andere datum kun je gemakkelijk kiezen via "klik hier voor het volgen van uw bestelling". Of door contact op te nemen met onze klantenservice of via 071-5820688 (Telefonisch zijn wij op maandag van 13.00 uur tot 17.30 uur en dinsdag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar)

Ik was niet thuis bij de bezorging van mijn bestelling, wat nu?-

Mocht je, zonder ons tijdig (min. 5 werkdagen voor levering) in te lichten op de dag van levering niet thuis zijn, dan dien je bij de eerstvolgende leverdag rekening te houden met €75,- voorrijkosten. Ook wanneer je de afspraak minder dan 5 werkdagen voor bezorging nog wilt verzetten, zijn wij genoodzaakt €75,- voorbereidingskosten te berekenen. Jouw meubelen zijn dan immers klaargezet en geladen voor bezorging. Wanneer je een nieuwe afspraak voor de levering van jouw producten wilt maken kan dit door contact op te nemen met onze klantenservice of via 071-5820688 (Telefonisch zijn wij op maandag van 13.00 uur tot 17.30 uur en dinsdag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar)

Bezorgen jullie ook meubels naar het buitenland?-

Tegen kostprijs bezorgen wij ook in het buitenland, in overleg maken we hier passende afspraken over, zodat jouw meubelen netjes worden bezorgd. Voor de montage vragen wij je in dit geval zelf zorg te dragen. Voor advies hierbij zijn wij je graag van dienst. Aanvragen voor leveringen in het buitenland kun je doen bij de aankoop via jouw woonadviseur of neem contact op met onze klantenservice of via 071-5820688 (Telefonisch zijn wij op maandag van 13.00 uur tot 17.30 uur en dinsdag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar)

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?-

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst bij CASBA kun je je registreren bij Mijn CASBA. Hier heb je gemakkelijk toegang tot jouw gegevens. Wanneer je jouw adres wilt veranderen of een ander leveradres wilt op geven, kun je dit hier gemakkelijk aanpassen. Klik hier om naar Mijn CASBA te gaan.

Wat gebeurt er met mijn levertijd als ik mijn bestelling wijzig?-

Het hangt af van de door jou aangebrachte wijziging en het moment waarop je deze wijziging doorgeeft, wat er met de levertijd gebeurt. Twee weken voor levering krijgt u bericht van de nieuwe leverdatum.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?-

Wil je de bestelling die je hebt geplaatst toch wijzigen of annuleren dan kun je dit doen door contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan via 071-5820688 (Telefonisch zijn wij op maandag van 13.00 uur tot 17.30 uur en dinsdag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar)

Kan ik mijn bestelling annuleren?-

Indien je jouw bestelling wilt annuleren, vragen wij je vriendelijk dit ons tijdig te laten weten, zodat wij er in de bezorging en bestelling rekening mee kunnen houden. Bij annulaties hanteren wij de CBW erkend voorwaarden, deze kun je inzien op www.cbw-erkend.nl. In grote lijnen komen deze annuleringvoorwaarden neer op:

Afhankelijk van het moment van annuleren mag CASBA bij een annulering de volgende kosten in rekening brengen:

30% indien het artikel niet gebruikt is en je een nieuw artikel koopt van minimaal hetzelfde orderbedrag;

50% indien het artikel niet gebruikt is en je geen nieuw artikel koopt.

Kan ik mijn bestelling na levering nog ruilen of terugbrengen?-

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst via onze webshop is er altijd tot 14 dagen na levering de mogelijkheid een wijziging in de bestelling aan te brengen of gebruik te maken van jouw herroepingsrecht. Kom je er binnen deze 14 dagen achter dat het product toch niet volledig aan uw wensen voldoet en je wilt een wijziging aanbrengen of toch doorzoeken naar een geheel nieuw product, kun je contact opnemen met onze klantenservice of via 071-5820688 (Telefonisch zijn wij op maandag van 13.00 uur tot 17.30 uur en dinsdag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar) klantenservice. Let op, ruilen of retourneren van op maat gemaakte artikelen is niet mogelijk.

Heeft u een bestelling geplaatst via één van onze verkoopfilialen en is jouw bestelling in goede staat zoals overeengekomen uitgeleverd, dan is er geen mogelijkheid om uw levering nog te ruilen of terug te brengen.

Retourneren

Hoe kan ik de geleverde artikelen terugsturen?

Wil je jouw webshopbestelling terugsturen, stuur het dan niet direct naar het adres van ons bedrijf. Neem eerst contact op met onze klantenservice. Dat kan telefonisch onder het telefoonnummer 071 - 5820688 (maandag 13.00 tot 17.30 uur en dinsdag tot en met vrijdag 10.00 tot 17.30 uur) of via de mail [email protected].

Van onze klantenservice krijg je vervolgens alle benodigde informatie over het retourneren van de webshopbestelling.

Het artikel moet stevig verpakt in de originele verpakking aan ons verzonden worden.

Als je de webshopbestelling per pakketdienst hebt ontvangen, dan ontvang je van ons per e-mail een retouretiket. Het pakket kun je vervolgens, voorzien van het geprinte etiket, afgeven bij een postkantoor bij jou in de buurt.

Als je de webshopbestelling per meubeltransportbedrijf hebt ontvangen, dan zullen wij dit pakket weer bij jou ophalen. De transporteur zal contact met jou opnemen om af te spreken wanneer de goederen opgehaald worden.

Is de retourzending gratis?

Bij CASBA staat de service zeer hoog in het vaandel. Ben je niet tevreden over de door ons geleverde webshop bestelling, dan is de retourzending voor jou als consument gratis, voor zover de verkoopprijs van het teruggezonden artikel hoger is dan 40 euro. Van producten met een fabrieksfout of een beschadiging of bij verkeerd geleverde producten neemt CASBA de verzendkosten natuurlijk altijd voor haar rekening.

Consumenten zijn natuurlijke personen die producten kopen voor persoonlijk gebruik. Dit geldt dus niet voor bestellingen die gedaan zijn voor zakelijke gebruikers zoals freelancers, zelfstandigen of eigenaren van een bedrijf.

Hoe kan ik de geleverde artikelen ruilen?

Indien je vanwege een andere kleur of grootte een webshopbestelling wilt ruilen of opnieuw geleverd wil hebben, vul dan het contactformulier op onze website in of neem direct contact op met de klantenservice. Een omruiling is alleen mogelijk wanneer de producten van exact gelijke waarde zijn. Is dit niet het geval, dan spreken wij van een retour met daaropvolgend een nieuwe bestelling. Producten die speciaal op maat zijn gemaakt, kunnen niet worden geretourneerd. Voorbeeld: Je hebt een bank besteld die speciaal voor jou is gemaakt in een bepaalde opstelling en stof.

Hoe kan ik een beschadigde webshopbestelling terugsturen?

Allereerst bieden wij jou onze excuses aan, als wij een beschadigd of verkeerd artikel hebben toegestuurd. Om een webshopbestelling terug te sturen, dien je contact op te nemen met onze klantenservice onder het telefoonnummer 071 - 5820688 (maandag 13.00 tot 17.30 uur en dinsdag tot en met vrijdag 10.00 tot 17.30 uur) of via de mail [email protected]

Ik heb een webshopbestelling teruggestuurd – wanneer krijg ik de verkoopprijs vergoed?

Zodra de retourzending bij ons is aangekomen en wij alles hebben gecontroleerd, zullen wij het bedrag vergoeden. De vergoeding volgt binnen enkele dagen na ontvangst van de retourzending. Indien je vragen hebt m.b.t. retourzendingen van webshop bestellingen, kun je ons ook altijd bereiken via de mail [email protected] of telefonisch via 071 - 5820688 (maandag 13.00 tot 17.30 uur en dinsdag tot en met vrijdag 10.00 tot 17.30 uur)

Meubels

Hoe meld ik een klacht of gebrek aan mijn meubels?-

Heb je een bestelling gedaan bij CASBA en heb je ondanks onze voorzorgsmaatregelen toch een klacht of gebrek over het geleverde meubel, waarvan je graag melding zou maken kan dit erg gemakkelijk. Natuurlijk kun je direct contact opnemen met onze klantenservice. Maar je kan jouw melding ook maken via Mijn CASBA. Hier kun je via een formulier gemakkelijk jouw reactie naar ons doorsturen. Daarnaast kun je hier foto's uploaden, zodat wij een zo duidelijk en compleet mogelijk beeld krijgen van jouw klacht of gebrek aan jouw meubel. In beide gevallen zal ernaar gestreefd worden om binnen 24 uur een reactie te geven op de melding. Sta je nog niet geregistreerd bij Mijn CASBA klik dan hier

Hebben jullie tips over het onderhoud van mijn meubelen?-

Wanneer je een vraag hebt over de eigenschappen, en het onderhoud van uw meubels kunt contact opnemen met uw woonadviseur via [email protected] of onze klantenservice. Via deze link kun je waarschijnlijk al veel antwoorden op jouw vragen over het onderhoud van jouw meubels terugvinden, www.meubelonderhoud.nl

Verkoopt CASBA ook onderhoudsmiddelen?-

In onze winkel hebben wij een groot scala aan onderhoudsmiddelen, voor allerlei soorten oppervlakten van stof, hout, kunstvezel tot leder. Onze woonadviseurs geven graag advies over het te gebruiken onderhoudsmiddel.

De stof van onze bank vertoont grillige vlekken, is dat normaal?-

We noemen dat wel shading of poolomval. Er ontstaan als het ware schijnvlekken. Inderdaad, een soort grillige vlekken die eruitzien alsof er water op de stof is gemorst. Op bepaalde plekken liggen de polen niet in dezelfde richting. Afhankelijk van waar men naar het oppervlak van de stof kijkt, met de vleug mee of in de vleug, lijkt de stof verkleurd. Shading heeft echter niets met verkleuring te maken. Het is een optisch effect dat verandert met de plaats van de waarnemer ten opzichte van de stof. Dit wordt internationaal door de meubelbranche niet als fabricagefout gezien.

De bekleding van mijn fauteuil plet nu al, mag dat?-

Door gevolg van lichaamswarmte, gewicht en vocht kunnen poolstoffen al vrij snel pletten. Bij pletten kun je de bewuste plaats(en) met stoom behandelen of gedurende een half uur met een vochtige doek bedekken, waarna de velours met een zachte borstel, met de vleug mee, moet worden opgeborsteld. Deze behandeling niet toepassen bij synthetische velours! Daarna ten minste zes uur laten drogen. Oppassen bij Chenille, polyacryl en polyamide garens met (te) hoge temperaturen.

Onze zitkussens zijn veel zachter dan in de showroom, is dit normaal?-

Afhankelijk van de materiaalkeuze van de vulling, neemt de veerkracht van de zittingen van uw zitmeubel op den duur af. Zeker als je lang en vaak op dezelfde plaats op de bank of fauteuil zit. De bekleding rekt hierdoor op een gegeven moment uit en de zittingen zakken in. Dit is een gewone reactie van een zitmeubel en geen reden tot zorg. Het kan voorkomen dat een nieuw zitmeubel in eerste instantie wat harder aanvoelt dan het model waarop je in onze showroom hebt gezeten. Bij normaal gebruik verdwijnt dat gevoel binnen korte tijd en zit je net zo comfortabel als je eerder hebt ervaren.

Twee van onze fauteuils hebben plooien gekregen, de andere twee niet, hoe kan dat?-

Plooivorming is een normaal verschijnsel dat niets met de kwaliteit van jouw (leren) zitmeubel te maken heeft. Dat de twee fauteuils wel plooien en de andere niet, komt waarschijnlijk doordat je frequent op deze twee desbetreffende fauteuils zit en nauwelijks op de anderen. Een advies is om regelmatig te wisselen.

Er zitten pluisjes op mijn stoffen meubel, wat kan ik hieraan doen?-

Alle bekledingsstoffen met gemengde vezels gaan in meer of mindere mate ‘pillen’. Hierbij komen vezelbolletjes (pluisjes zoals vaak ook wel genoemd) los. Dit is een normaal verschijnsel, dat niet nadelig is voor de kwaliteit. Je kunt de bolletjes het beste met een pluizentondeuse (verkrijgbaar in winkels met huishoudelijke artikelen) verwijderen.

Kan ik ook aan huis of in mijn bedrijf interieuradvies krijgen?-

Zeker! Onze woon- en slaapadviseurs komen graag bij je over de vloer om samen jouw perfecte inrichting te bespreken. Tijdens het adviesgesprek geven zij deskundig en persoonlijk advies. Door voortdurende scholing zijn zij uitstekend op de hoogte van de nieuwste trends en mogelijkheden.

Maak een afspraak via [email protected]. We zijn je graag van dienst!

Zakelijke klant

Is het ook mogelijk om zakelijk te bestellen bij CASBA?-

Bij ons is het ook mogelijk om bedrijfsmatige projecten uit te laten voeren. Als vertrekpunt nemen wij jouw ruimte, kantoor, lobby, hotel, restaurant of zorglocatie. Met jou als verantwoordelijke gaan we in gesprek over hoe de ruimten gebruikt moeten worden en door wie. Van facilitair manager en adviseur tot architect en interieurontwerper en natuurlijk ook met mensen die de betreffende ruimten moeten gaan gebruiken. Hoe meer we weten hoe beter we ons kunnen inleven, ideeën aanreiken, plannen maken en oplossingen bedenken. Projectmatige inrichtingen beschikt over een zeer breed aanbod met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Projectmatige inrichtingen zijn vrijblijvend en geheel op maat, neem contact op met Edwin van Ginkel via [email protected]

Collectie

Staat het hele CASBA assortiment op de website?-

Nee, want bij CASBA zijn de mogelijkheden eindeloos. Je kunt immers zelf jouw meubel of bed samenstellen. Je krijgt de beste indruk door onze winkel van 20.000 m2 te bezoeken en het hele meubelassortiment te bekijken. Je kunt dan samen met een van onze verkoopadviseurs bekijken welk meubel het beste bij je past. In ons restaurant kun je genieten van een heerlijke lunch of een vers kopje koffie met gebak om alle mogelijkheden nog eens lekker samen door te praten of uw nieuwe aankoop te vieren.